یونجه زرد –Melilotus Officinalis (L.) Palls

یونجه زرد –Melilotus Officinalis (L.) Palls

   ‏مشخصات

‏گیاهی دو ساله و یا چند ساله با ارتفاع ۸۰سانتی مترکه در مراتع به سبب بلندی بین سایرگیاهان مشخّصی است. برگ های ان مرکب از   3   ‏برگچه کوچک، بیضی ، دندانه دار و نوک تیز و مرکز سه برگچه با دمبرگی به ساقه وصل می شود.گل ها زرد و بسیار معطر، میوه آن به شکل غلاف بی کرک ، به رنگ نخودی مایل به مب که در آن دانه ها قرار دارند.غلاف میوه در بعضی ارقام کمی هلالی و در بعضی مستقیم است. سرشاخه های گل دارآن در آغاز برداشت محتوی مادهای به نام کوماراین است که أنها را با آب مخلوط کرده جوشانده وتقطیرمی کنند و اسانس آن را می گیرندکه عطرخیلی دلپذیری دارد.گیاه جوان آن 0علوفه خوبی برای کوسفندان است، ولی بعداز مدتی ساقه ها سست و غیر قابل

 

 

اطلاعات زنبورداری

 

گونه  Melilotusو Meli   به معنی عسل مشتق  شده که به یونانی گیاه عسل دارا ست.گل های آن دارای شهد فراوانی است. از هر هکتار این گیاه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم عسل برداشت می شود و زنبور عسل علاقه زیادی به آنها دارد. شهد از ناحیه ای که بین پرچم ها و مادگی است ترشح می شود. وقتی تعداد این گیاه در یک منطقه زیاد باشد، مجموعه خوبی برای تولید گرده به وجود می آید. درصد نیتروژن گرده ۵/۴     ‏درصد می باشد و هر بساک گل محتوی گرده، در حدود ۵/۵     ‏تا ۴/۷ میلی گرم وزن دارد.گونه د یگر ا ین جنس شاه افسر سفید مانند یونجه زرد برای زنبور عسل اهمیت دارد و از هرهکتار أن بین ۲۰۰  ‏تا بیش از ۵۰۰‏کیلوگرم عسل تولید می گردد.

 

محل وریش

 

‏در مناطق شمال ایران، مازندران ، لا هیجان، اطراف گیلان ، اسپیلی ، عمار لو، اطراف تهران، پل جاجرود، آبگرم ، قلهک، اطراف تبریز، بلوچستان ، مشهد و فریمان به طور خودرو می روید. به طور کلی در مراتع، جنگل ها و خرمن ها زیاد دیده می شود.

 

تاریخ گل دهی: اوایل خرد ‏اد تا آبان

    میزان شهد: خیلی خوب    میزان گرده: خوب

 

 

 

 

درگاه بانک ملت

نماد اعتماد

آماربازدید

5508963
امروز
دیروز
ایت هفته
هفته گذشته
این ماه
ماه کذشته
کل بازدید
54
202
2570
5493951
17346
0
5508963
Your IP: 18.221.165.246
2024-04-16 08:38

پرداخت

شرح:
مبلغ:

محصولات

لطفا محصول مورد نظر خود را از ليست انتخاب نماييد

مبلغ: (ريال)

Responsive Free Joomla template by L.THEME
جوملا فارسی