شبدر قرمز-Trifolium Pratenes

شبدر قرمز-Trifolium Pratenes

 

گیاهی چند ساله با ارتفا ع ۱۵-۱۰ سانتی متر، برگ ها سبز، مرکب، دارای سه برگچه بیضی کمی درازی گل آذین به شکل تخم مرغی به ابعاد ۲*۳     ‏سانتی متر مرکب ازگروهی از صدها گل کوچک قرمز یا ارغوانی است. در شرایط مساعد می تواند ۷-۶     ‏سال عمرکند، ولی در آب و هوای گرم عمر آن کوتاه شده وگیاد دو ساله و یک ساله تلقی می شود. به أن شبدر عسلی نیز می گویند. نسبت به سایی شبدرها گسترش زیادی دارد. در داخل خاک هایی با بافت متوسط، سنگین و خاکهای مخلوط رس، ماسه وسیلت ، با ph  ‏خنثی رشد می کند. در قرن یازدهم زمانی که اسب تنها ماشین کشاورزی بود به طور گسترده کاشته می شد.

اطلاعات زنبروداری

این گیاه مورد توجه زیاد زنبور عسل است. طول جام آن در حدود ۵/۷ میلی متر، و طول خرطوم زنبور عسل در حدود ۲/۶ میلی متر است خرطوم زنبور به نوش جای آن نرسیده. و به زحمت شهد جمع آوری می کند.گرده آن را از نظر بیولوژیکی تاثیر بسیار زیادی روی زنبور دارد. هر بساک ۴/۶ میلی گرم گرده دارد و دارای ۵/۴ ‏درصد ازت است. میزان تولید عسل در هکتار بین ۲۰۰ ‏تا ۵۰۰ کیلوگرم می باشد.

محل رویش

کوه چهار خاتون در غرب، تبریز ،خوی و کرمان انتشار دارد، واریته گل درشت آن در غرب و شمال ایران و منطقه تهران می روید. در مناطق معتدل و نیمه حاره، نزدیک  سوا حل و کوههای مرتفع و حتی در اقلیم های سرد می روید.

 

تاریخ گل دهی: تابستان (اواخر خرداد تا ‏اوا یل مهر)

       میزان شهد: خوب         میزان گرده: خوب

       رنگ عسل: زرد مایل به قرمز                          رنگ گرده: خاکستری      رتبه:6

درگاه بانک ملت

نماد اعتماد

آماربازدید

5513649
امروز
دیروز
ایت هفته
هفته گذشته
این ماه
ماه کذشته
کل بازدید
2
668
7256
5493951
22032
0
5513649
Your IP: 18.119.126.80
2024-04-20 00:05

پرداخت

شرح:
مبلغ:

محصولات

لطفا محصول مورد نظر خود را از ليست انتخاب نماييد

مبلغ: (ريال)

Responsive Free Joomla template by L.THEME
جوملا فارسی