بازدید از کندو

بازدید از کندو:

برای توصیف ساده بازدید  کندو می توان گفت که باز کردن درب کندو و بررسی قاب های زنبور عسل و مشاهده و آگاهی از  جمعیت ، ملکه ، تخم ریزی ، میزان ذخیره عسل و گرده گل ، سلامت جمعیت  و . . . و یکی از کارهای مهم زنبور داری بازدید صحیح می باشد . در فصل بهار هفته ای حداقل یک بار باید از کندو ها بازدید به عمل بیاید .و بازدید های به موقع یکی از عوامل مهم موفقیت زنبورداران می باشد . زنبوردار باید  قبل از شروع بازديد عوامل تحريك كننده را از خود دور كند.از جمله انها مي توان به استفاده از عطر يا ادكن،وسايل براق مانند انگشتري يا ساعت و... اشاره كرد.همچنين هنگام استفاده از دودي،نبايد از الياف پشمي استفاده كرد يا چنانچه از سرگين گاويا حيوانات ديگر استفاده مي شود بايد دقت نمود كه الوده به الياف پشمي نباشند.و یکی دیگر از ملزومات بازدید دود می باشد به هر صورت بايد دود سرد بدون بو ايجاد كردو شايد افزودن مقداري بره موم در دودي باعث رضايت و ارام بودن زنبورها باشد.با دودی های فلز که با دمیدن هوا به داخل مخزن آتش دود را بیشتر می کند می توانید دود خوبی داشته باشید .

معمولا از تیکه های خرد شده چوب برای درست کردن آتش استفاده می شود . البته شما می توانید برای این  کار  از شان های کاغذی تخم مرغ که  دود ملایمی دارند استفاده کنید . اگر دودی هم در دست رس شما نبود می توانید با آتش زدن یک گوشه شان و سپس خاموش کردن آتش دودی ملایم به دست آورید . با گرفتن قسمت دیگر شان این دود را به راحتی بر سر کندو ببرید .

بعد از انجام كارهاي مقدماتي بايد به كندو نزديك شده و در پهلو يا پشت ان قرار گرفت و از مسير پرواز زنبورها خارج شد.پس از ان يك يا دو دفعه دود سرد از مدخل كندو(شبكه پرواز)به داخل ان وارد نمود تا انها را خبر كرده و تا اندازه اي ارام نمايد.ان وقت مي توان در كندو را بلند كرده و در روي قابها كمي دود داد.اگر در اين صورت زنبورها با خشونت از كندو به خارج پرواز كرده و عصباني باشندبايد مجددا دود را بين قابها وارد كرده و سر كندو را براي چند ثانيه پوشانيد.در هنگام باز كردن در كندو مشاهده ميشود كه زنبورها قابها را با بره موم به نقاط مجاور چشبانده اند.در اين صورت بايد با اهرم يا اچار كندو قاب بين دو قاب مجاور ديوار كندو و قاب دوم را از كنار قاب جداري(قاب چسبيده به بدنه)كمي دور ساخته و ان را قدري به طرف داخل كندو جا به جا نموده و سپس ان را از قاب بعدي جدا كرده و از كندو خارج ساخت تا حركت دادن بقيه قابها به اساني صورت گرفته و فاصله كافي در كندو ايجاد شود.اين قاب همراه با زنبورهاي ان در بيرون كندو در داخل يك طبقه خالي يا در روي درب كندو با تكيه به بدنه كندو به طور عمود به زمين قرار داده مي شود.

موقعي كه قابها را براي بازديد از كندو خارج مي كنند بايد انها را به صورت عمودي در جلو چشم و در معرض تابش نور افتاب نگهداري و بازديد كنند.هنگامي كه مي خواهند طرف ديگر قاب را مشاهده كنند بايد ان را حول چوب بالاي قاب بچرخانند و به صورت عمودي نگهدارند.اگر اين دستورات احتياطي به كار برده نشوند باعث تحريك زنبورها و نا ارام بودن انها خواهد شد.

باید حد ممکن مدت زمان بازدید را کوتاه کنید تا باعث تنش در کندو نگردد . برای این باشد شما بدانید که چه چیزی از کندو می خواهید . اگر دنبال ملکه می گردید با دیدن اولین تخم های روز در مقابل نور آفتاب متوجه وجود ملکه خواهید شد . شما باید بدانید که اقلب قاب های ذخیره عسل در طرفین و قابهای تخم ملکه در وسط قرار دارد . همچنین شاخن های ملکه معمولا در زیر و اطراف قاب های وسط می باشد .

بعد از حصول نتیجه بازدید و اتمام کار بازدید باید  همه قابها را در سر جای قبلی قرار داده و درب کندو را ببندیم .

 

 

درگاه بانک ملت

نماد اعتماد

آماربازدید

5517819
امروز
دیروز
ایت هفته
هفته گذشته
این ماه
ماه کذشته
کل بازدید
129
156
750
5506393
26202
0
5517819
Your IP: 13.58.150.59
2024-04-23 09:35

پرداخت

شرح:
مبلغ:

محصولات

لطفا محصول مورد نظر خود را از ليست انتخاب نماييد

مبلغ: (ريال)

Responsive Free Joomla template by L.THEME
جوملا فارسی