مریم نخودی

مریم نخودی

. ‏مشخصات

گیاهی علفی یا ‏خشبی چند ساله، برگ ها ریز خیلی شبیه برگ بلوط، متقابل، بیضی با بریدگی های عمیق، دندانه دار به رنگ سبز روشن در سطح زیرین و سبز تیره در سطح فوقانی و بسیار تلخ، گل ها خوشه ای به رنگ قرمز ورشن در انتهای ساقه ظاهر می شوند. ساقه خیلی کوتاه تا ارتفاع ۳۰ ‏سانتی متر، قسمت یا یین کمی چوبی و قسمت بالای ساقه سبز و نرم، میوه چهار فندقه ای قهوه ای رنگ، دانه ریزتراز دانه انیسون وکمی تند و و ریشه به رنگ ارغوانی است در مراتعی که زیاد می روید، برای چرای دام ‏ممکن است خطر ناک باشد.

اطلاعات زنبورداری

این گیاه خیلی مورد علاقه زنبور عسل است.گل های آن شهد فراوان داشت و خیلی معطر می باشد. زنبورعسل از قاعده جام گل آن که دارای شهد بسیار شیرین و با طعمی مطبوع است عسلی باکیفیت عالی تولید می کند. میزان تولید عسل در هر هکتار از این گیاه بین ۲۵ ‏تا ۵۰ ‏کیلوگرم است

 

محل رویش

در مناطق مختلف البرز» مناطق شمال، گر گان ، بین بجنورد و آزادشهر، سیاه بیشه ، پل زنگوله و کند وان ، در گیلان در ایسپیلی ییلاق ،رودبال آذربایجان در ارسباران و میشوداغ و در شاهرود و بسطام می روید. بیشتر در مناطق معتدل دنیا در جنگل های سنگ ریزه ای و در دامنه های خشک می روید. در جنگل های خشک مرکزی و جنوبی اروپا، شمال آفریقا و آسیا انتشار دارد.

تاریخ گل دهی: اواسط اردیبهشت تا اواسط مرداد

‏میزان شهد: خوب       میزان کرده: متوسط     رتبه:۲

 

درگاه بانک ملت

نماد اعتماد

آماربازدید

5513614
امروز
دیروز
ایت هفته
هفته گذشته
این ماه
ماه کذشته
کل بازدید
635
712
7221
5493951
21997
0
5513614
Your IP: 3.15.211.107
2024-04-19 23:00

پرداخت

شرح:
مبلغ:

محصولات

لطفا محصول مورد نظر خود را از ليست انتخاب نماييد

مبلغ: (ريال)

Responsive Free Joomla template by L.THEME
جوملا فارسی