مریم گلی . Salvia SPP ‏

مریم گلی . Salvia SPP

‏مشخصات

‏این جنس در ایران ۵۸ ‏گونه دارد که به صورت گیاه علفی یک ساله و چند ساله در سراسر کشور انتشار دارند. بعضی از آنها علف هرز هستند. این گیاهان دارای شهد وگرده خوبی برای زنبور عسل می باشند.

‏( گونه`) S.officinalis ‏, گیاهی علفی چند ساله با ساقه چهارگوش وکرک دار با ارتفائع ۵/۰ ‏متر، برگ ها متقابل، پوشیده ازکرک به رنگ سبز مایل به سفید، برگ های پایین ساقه دراز، بیضی به طول ۴-۵ سانتیمتر و نوک تیز،کناره بر گ ها دارای دندانه های منظم با دمبرگ ولی برگ های واقع در قسمت بالای ساقه بدون دمبرگ وکوچک ، گل ما به رنگ آبی کم رنگ یا ارغوانی معمولآ در تابستان سال دوم ظاهر می شود (شکل۷).گونه دیگری از این گیاه که از نظر طبی چندان مورد توجه نیست گل های قرمز زیبا یی دارد به نام سالوی درگل کاریها کاشته می شود و نامعلمی آن salvia Splelldens ‏می باشد.

اطلاعات زنبورداری

گیاهان این جنس دارای شهد فراوانی بوده وازنظرزنبورداری اهمیت دارند. گونه های.

. S.verticillataL0, S.Verbenaca L. ،. Officinalis LS.. >5. S.Nemorosa. , S.Virgata.

‏به ترتیب دار.ی درجه اهمیت تولید شهد ۶،۴،۶،۵،۴‏می باشد. عسل مریم گلی به عنوان بهترین عسل موجود در بازار شناخته شده است. از خصوصیات مهم عسل مریم گلی این است که هر گز رس نمی کند. دارای جرم سنگین، ملا یم و معطرا ست، مخلوط آن با سا یر عسل ها می تواند از سرعت شکرک زدن آنها جلوگیری نما ید.

‏محل وریش

‏گونه S. Officinalis ‏، در آذربا یجان شرقی و سا یر مناطق به صورت پرورشی برای پرورش گل و استحصال عطر کاشته می شود درکشورهای مناطق مختلف آسیا و شمال آفریقا می روید.

0 تاریخ گل دهی: تابستان

میزان شهد: خیلی خوب         رنگ عسل: سفید روشن

میزان گرده:کم رنگ گرده: سفید

درگاه بانک ملت

نماد اعتماد

آماربازدید

5513320
امروز
دیروز
ایت هفته
هفته گذشته
این ماه
ماه کذشته
کل بازدید
341
712
6927
5493951
21703
0
5513320
Your IP: 3.138.114.38
2024-04-19 14:08

پرداخت

شرح:
مبلغ:

محصولات

لطفا محصول مورد نظر خود را از ليست انتخاب نماييد

مبلغ: (ريال)

Responsive Free Joomla template by L.THEME
جوملا فارسی